perjantai 12. joulukuuta 2014

Ryhmätapaaminen, yritysilta 4.12.2014

Joulukuun yritysillassa 4.12. Puhtia-hankkeen osallistujat suuntasivat Ann-Maarit Kuisman yritykseen AnnDecoraan Hämeenlinnan keskustaan. Palokunnankatu 14:ssa sijaitseva AnnDecora suunnittelee, valmistaa ja asentaa yksilöllisiä sisustustuotteita ja -tekstiileitä, esimerksiksi sängynpäätyjä, verhoja, päiväpeittoja, tyynyjä ja huonekalujen irtohuppuja. AnnDecora palvelee niin yksityisiä asiakkaita kuin julkisiakin tahoja.

AnnDecoran myymälässä on myös saatavilla laaja valikoima erivärisiä ja -kuosisia tilauskankaita sekä Suomesta että muualta Euroopasta sisustus- ja verhoilutarkoituksiin. Kangasvalikoimiin kuuluvat myös erikoiskankaat esimerkiksi pimenysverhoihin, kosteiden tilojen tekstiileihin sekä paloturvallisuutta vaativiin tiloihin. Kankaiden ohella voi myymälässä asioidessa ostaa samalla verhotarvikkeita, kuten kiskoja, tankoja ja verhonauhoja sekä muita valmistuotteita sisustukseen.
 

Yrityksen valttina on asiantunteva palvelu ja suunnittelu, jonka avulla asiakas saa yksilölliset, toiveittensa mukaiset sisustusteksiilit.

Yritysillassa keskusteltiin yhteisesti markkinoinnista ja sen keinojen soveltamisesta, saavutettavuudesta sekä sisustustuotteisiin liittyvistä kysymyksistä. Mietittiin sitä, mikä merkitys yrityksen tai myymälän sijainnilla on asiakasmääriin tai palvelun löytymiseen. Välillä yrittäjän on hyvä miettiä, miten asiakkaat paikan löytävät ja mikä saa heidät pysähtymään tai astumaan sisälle liikkeeseen palveltavaksi.

Nykyään moni hakee ongelmaan kuin ongelmaan tietoa netistä, ja siksi tässäkin illassa aihetta sivuttiin. Tärkeintä yrittäjän on tehdä omassa toiminnassaan ratkaisuet siitä, mihin nettisivuilla tai sosiaalisen median läsnäololla pyrkii. Vinkkejä siihen, mitä asiakkaat kyseisissä medioissa kaipaavat ja etsivät, voi saada vertaistukena muilta yrittäjiltä sekä itse asiakkailta.
Yrittäjä Ann-Maarit Kuisman mielestä yritysillan tunnelma oli rento ja vuorovaikutteinen. Eniten ajatuksia herätti se, miten lisätä yrityksen näkyvyyttää myymälän sisäänkäynnissä pienillä mutta tärkeillä keinoilla. Kuisman mielestä tapaamisen parasta antia oli se, että ulkopuoliset silmät näkevät asiat eri kantilta. Näin saa hyviä vinkkejä omaan toimintaansa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti